10k) Uitgetelde 10-Kaarts legging

Voorbeelden van Leggingen van 6 t/m 13 kaarten

10k) Uitgetelde 10-Kaarts legging

Berichtdoor Ruitertje » 01 Aug 2013, 10:44

Als antwoord op vragen over deze telling zal ik er hier nog een extra beschrijving over geven.
Lees eerst de volgende Links:
Om te beginnen
Over het Uittelprogramma

-- 1 --- 2 --- 3 - = 4 / MC
------ 5 --- 6 --- 7
---------- 8 --- 9
------------- 10

Deze legging met uitgetelde kaarten is ontstaan in de tijd van een ander forum dat er nu jammer genoeg niet meer is. Door alle foutjes die bij de telling gemaakt werden en omdat de code daar heel ingewikkeld was is het programma ontwikkeld. Ik heb er wel iets over verteld maar misschien niet genoeg.

Het is in wezen gewoon een uitgebreide 3-Kaarts legging. De een duidt de legging gewoon van voor naar achter en de ander bekijkt hem als VHT: Verleden - Heden - Toekomst waarbij de 4e kaart meer info geeft over het Heden. De eerst getrokken kaart ligt dan in het midden!

De Kaarten liggen niet voor niets in een punt naar beneden (dat wordt wel eens vergeten), elke kaart onder 2 kaarten is een de optelling hiervan, je kunt deze dus ook als extra info gebruiken i.v.m. de eerste rij.
Op zich kan iedereen zijn fantasie over deze legging de vrije loop laten. Zelf kijk ik of ik een hoofdthema zie en baseer de andere kaarten allemaal daarop.
In de regel concentreer ik me eerst alleen op de bovenste 4 kaarten en pas als ik die geduid heb kijk ik naar de ander kaarten (of ik negeer ze, dat komt ook voor).
Het komt ook voor dat ik de middelste kaart als uitgangspunt neem met de kaarten daar omheen. Dan duid ik de bovenste rij kaarten (Heden / Situatie) en diagonale rijen als combinaties daarbij. Diagonaal Links, verleden / oorzaak lees ik van onder naar boven. Dan volgt de bovenste rij en de Diagonaal Rechts lees ik van van boven naar beneden als mogelijk gevolg. Soms ontstaat er ook een heel verhaal zonder dat rekening wordt gehouden met oorzaak/gevolg.
Vaak worden de kaarten gewoon per rij geduid. Elke rij kan een apart item aangeven wel of niet met elkaar in verband staande, eigenlijk zie ik hier geen systeem in waardoor er vaak losse antwoorden ontstaan. Maar als het zo uitkomt kan het allemaal.....

Dit is de 3-Hoeks legging van Lady Lorelei's Zigeunerkaarten:
Rij 1: Hoe wij de situatie zien / ervaren.
Rij 2: Waar het werkelijk om gaat.
Rij 3: Wat er zal gebeuren.
Rij 4: Uitkomst op lange duur.
Extra kaarten:
1) Waar de Duiding over gaat ---- De MC / 11e kaart
2) + 3) Extra Info - kun je trekken als je meer info wilt.
(Maar dit zijn in wezen geen uitgetelde kaarten)

Je kunt ze ook gewoon als VHT per rij bekijken:
Rij 1 Heden (in dit geval op de bovenste rij)
Rij 2 Wat er aan ten grondslag ligt.
Laatste 3 kaarten - Gevolg / Mogelijke toekomst.
Ik moet erbij zeggen dat ik de laatste 3 kaarten vaak niet meeduid of ze minder belangrijk vind.

Dus alles staat open maar ik raad iedereen aan per legging wel een bepaald systeem aan te houden (hoeft niet steeds hetzelfde te zijn), al zul je er zelf een verzinnen.... Een legging is een combinatie van kaarten volgens een gekozen patroon waarin ze tot een bepaalde relatie met elkaar staan. Dit helpt ons om van losse woorden (1 kaart) een verhaal te maken.

De 11e kaart (Magic Card):
Dan heb is er nog een 11e kaart (Het getal van de Dwaas en het Magisch Meesterschap). Deze kaart is het totaal van de 10 kaarten het resultaat van de unieke combinatie.
Ik heb deze kaart de MC = MagicCard genoemd. de MC is ook een verwijzing naar het "Medium Coeli" in de Astrologie. Dit is de Top van de Horoscoop wat naar de toekomst verwijst en onze ambities. Dit punt is verbonden aan het 10e huis. De kaart is los van de anderen te beschouwen als een soort overkoepelende invloed op onze stemming of impulsen voor die dag. Wordt ook wel als controlekaart gebruikt.
(Ik heb dit ook geprobeerd met 20 kaarten en dan werkt het niet...)
Avatar gebruiker
Ruitertje
Moderator
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 17:47

Terug naar Leggingen van 6 t/m 13 kaarten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast